Här kan man va

Igår satt jag på detta fina torget och åt sushi lunch med mina shopping påsar.
Sedan efter några timmars jobb åkte jag in till stan igen, mötte upp Alexander och hans vänner och gick och åt på en restaurang vid Cuba st.
På kvällen gick jag in på min mail och såg att mamma, pappa och syrran hade bokat flygbiljetter för att hälsa på oss! Kommer bli så grymt och jag längtar så mycket!

Embla and her boyfriend!

En liten söt tjej ritade denna bilden av mig och Alexander. Tyckte den var lite söt.

Sweet as!

Navel orange

Njuter av värmen, solen och en navel apelsin. Såhär kan det gärna vara varje dag!

Dax för en korv!

En liten lunch rast mellan jobb och städning. Firas med en korv med svensk rostad lök!

The Flu

Första veckan som club manager för Ridgeway så blir jag sjuk de sista två dagarna. Nu ligger jag här, fint väder ute och har influensan. Roligt!
Tur iallafall att Alexander bakade en kladdkaka igår. Då har jag något att mumsa på.
Jag fick skypa lite med Olivia idag också innan hon gick och sov. Det var mysigt, jag saknar henne väldigt mycket.

Fint tvättväder!

Ska snart gå till jobbet igen, första dagen som club manager! Kommer bli grymt!

Sommar!!

Idag känns det verkligen som sommar! Fast det är i och för sig vår... Men varmt är det och solen skiner och det känns som om alla är ute idag! Förutom stackars Alexander som måste jobba.

Carlucci Land Minigolf

Igår var det fint väder, både jag och Alexander hade hela eftermiddagen ledigt så vi tänkte gå på en promenad till en stig jag sett påväg med bussen. När vi kom dit kände vi att vi var lite fel klädda (vi skulle nämligen åka till stan direkt efteråt och träffa Alexanders vänner) inte heller hade vi med oss vatten. Så vi gick till Carlucci Land istället.

Carlucci Land är ett skulptur land gjort utav metall de hittat på skroten. Med detta har de också lyckats göra supercoola minigolf banor. 12 dollar och vi får lina klubba och boll och ta oss igenom de 18 hålen. På något sätt lyckas både jag och Alexander få 70, vilket betyder att vi är lika dåliga på minigolf.

Efteråt gick vi till Brooklyn och tog en buss därifrån in till stan där vi träffade massa folk och gick på Friday Night Market och sedan bio (Mortal instruments).

Skidåkning Mt Ruapehu

För en vecka sedan åkte jag och Alexander iväg med en liten blå bil till Mt Ruapehu och dess skidorter Whakapapa och Turoa.
Första dagen var vi i  Whakapapa och vädret kunde inte vara bättre. Strålande sol och grymt fin utsikt med väldigt fina backar uppe på toppen. Vi kunde se hela snötäckta Mt Doom och national parken! Episkt!

Andra dagen åkte vi mot Turoa, vi hade hört att det skulle vara bättre skidåkning här men både jag och Alexander tyckte backarna var för isiga och alldeles för mycket folk som förstödre backarna. Det var inte heller lika fin omgivning och dessutom blev vädret sämmre på eftermiddagen. Men några fina åk fick vi på morgonen när backarna var nypistade!

Tredje dagen åkte vi tillbaka till Whakapapa, tyvärr fick vi bara ett par åk innan vi gav upp för man såg ingenting och dessutom spöregnade det hela dagen. Vi lämnade då tillbaka skidorna och åkte ner till vårt vandrarhem. Dem hade en stor klättervägg/rum och istället hyrde utrustning och började klättra. Väldigt kul men kanske inte något jag rekomenderar när man har träningsvärk i hela kroppen haha!

Fjärde dagen åkte vi hemmåt. Vi kollar hur vädret ser ut på hela nordön och konstaterar att det är finare längre österut. Vi åkte dit! Mot Napier och tar oss ner på en liten smal landsväg hela vägen ner tills vi ger upp och tar oss ut igen på motorvägen. Vi körde ändå förbi en liten kulle som har världens längsta namn. Försök uttala det ni!

Vi har filmat en hel del också, planen är att göra en liten film, när den är klar lägger jag ut den här på boggen och på Youtube.