Veckans Lilla Tips!

När man "flyttat hemifrån" och bor på en liten yta så måste man vara lite smart ibland. Dessa inlägg med "Veckans lilla tips" kommer jag att lägga ut varje helg. Tanken är att det kommer att innehålla ett litet tips om vad som helst som jag lärt mig under veckan.
 
Denna veckan så har jag ett tips om mjöl. Vi har nämligen bara ett litet skafferi där vi kan förvara mjöl, socker, bröd, bestick och bunkar.
 Vi bakar en hel del och mjöl går åt väldigt snabbt! Ibland börjar man till och med baka och inser i sista sekund att man har för lite mjöl, och då får man slänga allt. Det har man inte riktigt råd med och det känns alltid surt! Dessutom har vi inte plats att förvara alla halvtomma mjölpaket. Lösningen blev:
 
 
Vi köpte en billig burk där allt mjöl från en 2,5kg påse fick plats. Sedan började vi mäta upp koppar (då de använder cups och inte dl i detta land). För varje 3 cups så satte vi en liten lapp. På så sätt har du mjöl på ett ställe och du vet alltid hur mycket du har kvar! Själklart kan man göra detta på andra saker som socker eller havregryn.
 
Smart va?! 
 
Sweet As!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback