Queenstown

En kort bussåkning från Wanaka till Queenstown med ett par stopp vid Cromwell (en fruktstad) och Kawaru Bungy Bridge. 
 
 
Kawaru Bungy Bridge är den första stället i världen där man fick hoppa Bungy Jump! AJ Hackett var snubben som startade hela konceptet med Bungy Jump. Han är även den som slått rekordet i världens högsta bungy, vilket var ifrån en hellikopter på 1km. När AJ Hackett reste runt världen för att precentera detta så var han bla. i Paris och skulle hoppa från Eifeltornet! När han kom ner blev han gripen av polisen för terrordåd! Han svarade då "Nej jag gjorde ett turistdåd". 
 
Jag och Alexander hoppade inte just då (det finns andra bla. det nästhögsta i världen på 134m som Alexander ska hoppa nästa gång) och det största Canyon Swinget i världen (som vi båda ska göra någon gång). Alexander hoppade dock ett på 47m inne i Queenstown jag filmade, ska försöka lägga ut det någon gång. Våra busschaufförer hoppade tillsammans här, vilket var jättekul att titta på! 
 
 
 
Nog om Bungy! Det finns tusentals saker man kan göra i Queenstown så vi var där i 3 nätter! Vi åkte Luge och linbana och gondol upp till den höga klippan! Vi åt även de största pizzorna jag sett på Fad Badgers Pizza och så åt vi en utav de godaste hamburgarna i världen (enligt någon kritiker) på ett ställe som hette Ferg Burger
 
 
 
 
 
 
 
Sweet As!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback