Lake Mahinapua

På väg från Westport stannade vi till för att gå på en promenad längs kusten. På promenaden såg vi pälssälar i massor och en cool fågel som heter Weka. 
 
 
 
 
 
När vi åkte vidare stannade vi också vid ett ställe som heter Punakaiki. Här finns de berömda "Pancake rocks" som ser ut som pannkakor som staplats till stora klippor. Här såg vi också massa Weka fåglar. Detta var en av de finaste platserna vi kom till under resan tycker jag. Kanske för att jag sett fram emot dessa klippor sedan vi var i Sverige. 
 
 
 
 
När vi kom fram till Lake Mahinapua ser vi att vi bor mitt ute i ingenstans hos en gammal pubb ägare som heter Les, som är 86 år gammal. Stället hade han döpt till "Poo pub". Här var det BBQ med köttbitar stora som huvuden! På kvällen var det utklädningsparty inne på pubben med temat superhjältar! Jag klädde ut mig till en fiskare, Alexander till en snubbe med hatt och pipa (man skulle klä ut sig till någon personlig hjälte... men man hade inte så mycket man kunde ha på sig). Innan detta gick vi en promenad till sjön. 
 
 
 
 
Sweet as!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback